• Schatgraver
  • Schatgraver 2
  • Schatgraver3

De Gloeilampjes en de Willie Wortels

Afgelopen periode hebben we in de plusklas gewerkt aan het zelfvertrouwen van de kinderen. Ook zijn we bezig geweest met de manier van werken aan een opdracht die doorzettingsvermogen verwacht. Om deze onderwerpen aan te kaarten wordt onder andere gebruik gemaakt van het boek ´Ben jij een cheetah´. Ook hebben we het vaker over de leerkuil en de leertrap.

De afgelopen weken hebben de kinderen van groep 3 t/m 6 gewerkt aan hun eigen gekozen onderwerp. Ze hebben geleerd wat een mindmap is en hoe er een te maken. Ook hebben ze geleerd hoe ze informatie kunnen opzoeken op de computer en hoe ze die kunnen presenteren. Daarnaast hebben ze geleerd taken te verdelen en samen te werken.
De groepen 6 t/m 8 hebben in deze weken een eigen spel ontworpen waarbij andere kinderen iets kunnen leren. Ook hebben ze de opdracht gehad om een rijdende auto te ontwerpen die alleen maar bestaat uit karton. Tijdens de rijdende race hebben we gekeken welke auto het verste kwam en waarom de ene auto harder reed dan de andere.

De komende periode gaan de groepen 3 t/m 6 werken onderzoekend leren met het thema ‘Het weer’. We gaan eerst kijken wat we er al vanaf weten en daarna kijken we wat we te weten willen komen. Hierna gaan we onderzoeken doen om het te kunnen verklaren.
De groepen 6 t/m 8 zijn op dit moment bezig met het ontwerpen van een eigen
‘escape room’. Deze mag dan opgelost worden door andere klasgenoten.

Wij zoeken een
LEERKRACHT
voor 0,4 - 0,6 FTE

Zet jij je elke dag weer met passie en bevlogenheid in voor de ontwikkeling van het kind? Heb je aandacht voor de individuele leerbehoeften van kinderen? Ben je leergierig? Dan pas je zeker bij MOVARE, want wij zijn een lerende organisatie. We werken samen, leren van elkaar en maken gebruik van elkaars kwaliteiten en ervaringen.

Solliciteren

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Linda Virdis, Directeur Bs. De Schatgraver. 

Je kunt rechtstreeks solliciteren via de button ‘solliciteren’.  

 

Gesprekken vinden plaats tussen 1 juli – 29 juli 2022.